Alman Demiryolları Şirketi “Deutsche Bahn” 3B Baskı Yedek Parçalar İçin Tedarik Zinciri Kurma Çalışmalarına Başladı

3B basım teknolojisi ile yedek parça imalatı konusu NASA’nın sıfır yerçekimi 3B basım tecrübesinden sonra önemini arttırdı. Alman ulusal demiryolları şirketi Deutsche Bahn’ da düşük stoklama maliyetleri ve tasarıma özel üretime uygunluk avantajlarından dolayı bu teknolojiyi bünyelerine katma kararı aldı ve yakın gelecekte kendi demiyolları ağlarında uygulanması anlamında ümitleri var
Alman Demiryolları Şirketi “Deutsche Bahn” 3B Baskı Yedek Parçalar İçin Tedarik Zinciri Kurma Çalışmalarına Başladı.

Alman Demiryolları Şirketi “Deutsche Bahn” 3B Basılmış Yedek Parçalar İçin Tedarik Zinciri Kurma Çalışmalarına Başladı

3B basım teknolojisi ile yedek parça imalatı konusu NASA’nın sıfır yerçekimi 3B basım tecrübesinden sonra önemini arttırdı. Alman ulusal demiryolları şirketi Deutsche Bahn’ da düşük stoklama maliyetleri ve tasarıma özel üretime uygunluk avantajlarından dolayı bu teknolojiyi bünyelerine katma kararı aldı ve yakın gelecekte kendi demiyolları ağlarında uygulanması anlamında ümitleri var. Bunu gerçekleştirmek için, henüz belirli firmalarla, girişimcilerle ve “Mobility goes Additive” adındaki araştırma enstitüsü ile işbirliği başlattılar.

Yakın zamanda Almanya’nın Ettlingen şehrinde gerçekleşen  “3D Druck für Automotive Conference” etkinliği sırasında planları ve hedefleri hakkında konuşma yapan Deutsche Bahn’ın inovasyon müdürü Stefanie Bricwede tarafından, “Mobility goes Additive” adındaki araştırma enstitüsünün ile varılan mutabakat teyit edildi. Açıklamaya göre, işbirliği yaptıkları ortaklarla ayrı bir grup oluşturup kara ulaşımına odaklanmanın arttırılması yönünde kararlar alınmış.3B basım inovasyonları büyük çoğunlukla havacılık alanında olduğunu ve bu yüzden şu ana kadar 3B basım ile ilgili atılımların ağırlıklı olarak bu sektörde yapıldığını da konuşmalarına ekledi. Fakat Deutsche Bahn gibi şirketler bu teknolojinin daha farklı yönlerden avantajlarına odaklanmış durumdalar ve bu yüzden farklı bir yaklaşım gerekiyor.   

Mobility goes Additive grubunun odaklandığı şey ne? İlk olarak, trenler için yedek parça üretimine yönelik 3B basım vizyonlarını oluşturuyorlar. Öncelikle metal parçalar üzerinde, fakat ileride karbon fiber malzeme içinde çalışmalarda bulunacaklar.Grup halihazırda kalıpların 3B basımı üzerine olan testleri tamamış durumda.

Fakat Bricwede’nin açıklamasına göre grup şu sıralar 3B basım teknolojisinin kendileri için devamlılığını ispatlamayı ve bu teknolojinin demiryolu ulaşım teknolojisindeki sürdürülebilirliliğe ne gibi bir katkısı olacağından emin olmaya çalışıyor ki bu çalışma kalite standartları ve standardizasyonuda içeriyor.

 

Yakın bir zamanda ortaklar ile farklı bir takım oluşturdulklarından da bahseden inovasyon müdürü; aralarında mühendislik devi Siemens, önde gelen 3B yazıcı üreticileri ve VDMA (Alman makina imalatçıları) bulunmakta olduğunu da belirtti.Şu an ise bu grup ululaslararsı ortaklar arayışında. Bricwede’de uluslararsı katılım anlamında ilgi görüleceğini umuyor.