PepsiCo 3D Yazıcılarda Yeni Derin-kabartılı Patates Cipsi Üretiyor

Tüketici düzeyinde gıdaların 3D yazıcılardaki tüm kullanım potansiyelleri sayesinde, gıda sektörünün geleceğini araştıran büyük gıda şirketlerinin gözetimi altında yapılan birçok gelişme mevcuttur. Pepsi kolanın üreticisi PepsiCo, geçtiğimiz günlerde tüm zamanların en çok rağbet gören atıştırmalıklarından biri olan patates cips üretimi için 3D baskıyı kullanmıştır.
PepsiCo 3D Yazıcılarda Yeni Derin-kabartılı Patates Cipsi Üretiyor.

PepsiCo 3D Yazıcılarda Yeni Derin-kabartılı Patates Cipsi Üretiyor

Tüketici ürünleri oluşturmak için masaüstü 3D baskının daha geleneksel kullanımı ile 3D biyoyazılım çevresinde merkezlenmiş gelişmeler için DIY projeleri arasında dağılım gösteren katkı üretim alanındaki çeşitli gelişmeler arasında 3D baskı sektörünün çok fazla geliştiği görülmeyen bir endüstri de gıda endüstrisidir.

Jel halinde ya da hamur kıvamındaki çeşitli gıda ürünlerini ihraç etme kapasitesine sahip bazı gıda temelli 3D yazıcılar gördüğümüz halde sonuç baskıları tüketicileri bir tane satın almaları ve tüketmeleri amacıyla ikna etmek için yeterli değildir.

Tüketici düzeyinde gıdaların 3D yazıcılardaki tüm kullanım potansiyelleri sayesinde, gıda sektörünün geleceğini araştıran büyük gıda şirketlerinin gözetimi altında yapılan birçok gelişme mevcuttur.  Amaç ordu ya da uzay keşfi için talep üzerine yazılabilen gıda üretimi de olsa, mevcut gıda üzerine düşünmenin yeni yollarının keyfini çıkarmak da olsa; 3D baskı, yeni çeşitli gıda maddelerinin gelişiminde önemli bir yol oynamaktadır. Diğerleri arasında; Pepsi kolanın üreticisi PepsiCo, geçtiğimiz günlerde tüm zamanların en çok rağbet gören atıştırmalıklarından biri olan patates cips üretimi için 3D baskıyı kullanmıştır.

Çocukluk çağı obezitesi ve kalp problemleri tüm zamanların en yüksek derecesinde olduğu zaman PepsiCo, şekerli hafif içecekler, kızartılmış atıştırmalıklar ve yağ yüklü soslar içeren en iyi ürünleriyle diğer şirketler arasında ille de güçlü bir pozisyonda değildir. Bu uluslararası sağlık öncelikleri şirketin satışlarında bir etkiye sahip olmuştur; gazlı hafif içeceklerin satışı geçen 10 yıl içerisinde %14 düşmüştür ve Pepsi’nin Pazar payı yalnızca bir nefes olmuştur.

Tabi ki bu durumda yapılacağı aşikar olan bir şey hala kitle pazarına hitap etmekte olan daha sağlıklı ürünler yaratmak. Bu ürünleri geliştirmek için; tamamen yeni teknolojiler geliştirmenin yanı sıra tersine mühendislik rakip ürünler için de yeni gıda teknolojilerinin araştırılmasında ve geliştirilmesinde çok fazla zaman ve enerji harcanması gerekmektedir. PepsiCo CEO’su Indra Nooyi’ye göre araştırma ve geliştirme için bütçenin artırılması çok da önemli olmayan bir meseledir; nitekim kendisi bütçeyi iki katına çıkarmıştır.

Şirketin araştırma ve geliştirme laboratuarı, atletlerin acele bir şekilde ihtiyaçları olan besinlere ulaşmasına yardımcı olmak için Gatorade kabından tutun da meyve suyu severler için Naked Juice Kale Blazer’a(bir tür içecek) ve ‘Do the Dew’ e güvenen sağlık bilicine sahip içiciler için daha düşük kalorili Mountain Dew’e kadar her şeyin seri üretimini yaparken; 3D baskılı patates cipslerin en çağ ötesi konseptler arasında olması muhtemeldir. 

Şirketin Deep Ridged olarak adlandırdığı bu yeni cipsler kalın ve süper çıtır çıtır patates cips deneyimi yaratmak için ilk olarak bir 3D model ve bir 3D yazıcı kullanılarak geliştirildi.

Pepsi’nin bilimsel ofis başkanı Dr. Mehmood Khan’a göre; şirket yalnızca Deep Ridge patates cipsin tasarımında değil aynı zamanda kesici ve ‘ağız deneyimi’ için de patentlere sahiptir. “Bu, IP’nin çok sayıdaki katmanlarıdır” demiştir. Tabi ki tüm bunlar, 8 yıl önce şirketteki kadrosu başladığı zaman gıda yeniliği ve daha sağlıklı atıştırmalıklar üzerine bahse giren Nooyi için harika haberlerdir.

Şirket, tüketiciler için cipslerin seri üretiminde 3D baskıyı büyük ihtimalle kullanmayacaktır fakat yine de yakın bir zamanda katkı üretim teknolojileri sayesinde geliştirilen daha sağlıklı atıştırmalıklar yiyor olacağımızı bilmek güzeldir.