Airbus Harici Uçak Parçaları Üretimini Yekpare Bir Şekilde 3D Yazıcı Teknolojisi ile Gerçekleştirme Konusundaki Patentini Yeni Nesil Uçakların Üretimi İçin Devreye Soktu
Havacılık endüstrisi, her zaman 3B yazıcı teknolojisi ile sıkı bir ilişki içerisindedir. Bu ilişki hem prototipleme hem de kullanıma hazır nihai ürün imalatı perspektifinde olmaktadır. Öyle görünüyor ki her geçen ay, daha fazla patent ( Boeing’in 2015’te yaptığı gibi) 3B yazıcı sanayii ile ilgili çok spesifik alanlarda kendine yer buluyor.
Airbus, dünyanın en büyük ticari uçak üreticilerinden biri olarak son zamanlarda harici uçak parçaları üretimini yekpare bir şekilde 3B yazıcı teknolojisi ile gerçekleştirme konseptli bir patentinin ilk aşamalarını tamamladı.
Tıpkı endüstriyel ölçekteki birçok katmanlı imalat teknoloji uygulaması gibi, Airbus’ta 3B yazıcılar ile günlük hayatımızdan bildiğimiz 3B yazım uygulamalarını talep ediyor. Bizim anlayacağımız şekilde, malzeme ilk olarak önceden oluşturulmuş bir kabuk benzeri komponente güçlü lazer ışını ile ısıtılmadan önce ekleniyor. Arzulanan şekil elde edilip soğutulduktan hemen sonra, aynı işlem tıpkı herhangibir 3B basımda olduğu gibi tekrarlanarak devam ediyor.
Çeşitli metal tozları (örnek olarak titanyum ve alüminyumun yanında sentetikler)sonuç olarak seçici lazer sinterlemesi (SLS) ve değerlendirilebilir diğer 3B yazım işlemleri için uygundur.
Airbus katmanlı imalat teknolojisine tam anlamıyla entegre olmaya odaklı çünkü bu teknoloji gerekli hammadde var olduktan sonra daha fazla parçayı yerinde oluşturmaya olanak sağlıyor. Buna ek olarak, patentte de ifade edildiği gibi, geleneksel çıkarmalı imalat teknolojileri “ malzemenin parçadan çıkartılması”, bir diğer deyişle;” malzeme sadece, parça gerekli dayanıklılıkta üretildikten sonra yeteri kadar arttıysa geri alınabilir” konusunda, katmanlı imalat teknolojilerine göre kısıtlı kalmaktadır.