Helikopter parçaları ya da bütün bir araba oluşturmak için kullanılıyor olsa da; katkı üretim teknolojileri yıllardır taşımacılık sektöründe kullanılmaktadır ancak bir üretim ortamında çeşitli teknolojilerin kullanımının yüksek maliyeti, sıfırdan eşsiz parçalar oluşturmanın masraflarını nadiren doğruluyordu…..Ta ki şimdiye kadar.
Katkı üretiminin çeşitli yöntemlerindeki son gelişmeler sayesinde bu tür işlemleri kullanmak, sınırlı sayıda üretilmiş ya da her ürün temelinde kişiselleştirilmeye gerek duyan bazı ürünler için bir anlam ifade etmeye başlıyor. Ürün kavramlarını yıllar boyunca sürdürülebilir yapmak için katkı üretim teknolojilerine başvuran şirketler arasında Alman otomobil üreticisi BMW de var. Sadece geçen yıl; şirket fabrikaları için çalışanlarının yaralanmasını önlemeye yardımcı olması amacıyla özel 3D baskılı parmaklar oluşturdu, öğrenci-tasarımı arabalar üretmek için 3D baskıyı kullandı ve hatta 3D baskılı ayrıştırılabilir konseptli bir araba üretimine karşı büyük adımlar attı.
Şimdi Münih-temelli şirket, DTM(Deutsche Tourenwagen Masters)'nin şimdiki sezonu için hazırlanıyor ve bunu yaparken aynı zamanda katkı üretim teknolojisi kullanılarak yapılan 500'lük su pompası çarklarının üretimini de kutluyor. Kullanımının büyük çoğunluğunu yüksek stres koşulları altında harcayan bu yüksek hassasiyetli yarış arabası parçası, bir alüminyum alaşımından yapılmıştır ve yüksek hızlı araba yarışlarının büyük beklentileri altında yıllardır değerini kanıtlamıştır.
Şirkete göre; “pompa dişlisi katkı üretim tekniklerine gelince bizim başrolümüzü teyit ederek kusursuz bir şekilde çalışıyor.” Su pompası çarklarını oluşturmak için şirketin mühendisleri, .05 milimetrelik artışlarla lazer eritmeli maden tozu içeren üretken tabakalama işleminden fiziksel bir nesne yaratan bir yöntem olan Seçkili Lazer Eritme(SLM) yönteminin faydalarını kullanıyor.
Var olan çoğu tüketici 3D baskı işlemleriyle karşılaştırıldığında SLM yöntemi helikopter uçuşlarından araba yarışlarına kadar her şeyin yüksek taleplerini karşılamak için hazır olan sağlam metal parçalar üretebilme kapasitesine sahiptir.
BMW’nin su pompası çarkına gelince; bu parça, tam yükte zamanın yüzde 70ine erişebilen yüksek performanslı güç aktarım mekanizmasının bir parçasıdır. Bir yarış ortamında arabanın performansıyla ilgili aşırı şartlar yüzünden; 2010 yılından kalma eski plastik parçanı yerini alması için BMW mühendis ekibi tek parçalı metal bir su pompası geliştirdi-ve hiç pişman olmadılar. “Bu işlem; tasarım geliştirmelerin, uygulaması diğer üretim yöntemlerinden çok daha fazla çaba gerektiren altı bıçaklı santrifüj pompa çarkında yer almasını sağlıyor.” Diyor şirket. “Bu yeni yöntemle DTM yarış serileri için bileşenlerin ideal aerodinamiklerini elde etmek mümkündü. İkinci olarak; karmaşık aletlere ve kalıplara gerek yok. Ve bu da talep odaklı üretimi çok daha uygun maliyetli yapıyor.” Ek olarak; bir nesneyi yazmadan önce özelleştirebilme kabiliyeti şirkete arabanın ve motorun diğer tasarım elementlerini arındırma işleminin üzerine gerekirse su pompası çarkını yeniden şekillendirme fırsatı veriyor.